Kemaskini Terakhir: Jumaat,5 Jun 2020
A- A A+

logo

nextgen

 
mygov2
mindef
atm
army
navy
msc

 

 

ACKBAL3
ACKBAL
ASGHAR2
ASGHAR
SALLEH2
SALLEH
ROSHAIMI3
ROSHAIMI
NORAZLAN2
NORAZLAN
ZULKIFLI
ZULKIFLI
SHAMSUDIN3
SHAMSUDIN
SHAHADA2
SHAHADA
ZAHANI2
ZAHANI
FAUZI
FAUZI
ZAKI2
ZAKI
FELIX2
FELIX
JOHNNY2
JOHNNY2
YUNUS
YUNUS
AHMAD
AHMAD
KAHAR
KAHAR
SAMIR
SAMIR
HANAFIAH
HANAFIAH
OTHMAN
OTHMAN
THAMILANTY
THAMILANTY2
RAZIP
RAZIP
ZAINAL
ZAINAL
 
TAHA
TAHA
NORLI
NORLI2
HAIZAR
HAIZAR
OMAR
OMAR2
 
FADZIL
FADZIL
MAHADZER
MAHADZER
TARMINZI3
TARMINZI

 

 

AFFENDI2
AFFENDI
YAZID2
YAZID
SANUSI2
SANUSI
IKRAM2
IKRAM
AKMAR
AKMAR
FADZILLAH
FADZILLAH
SHUARI
SHUARI
TONG
TONG
AYUP
AYUB
SHAIFUDDIN
SHAIFUDDIN
ZAHARI ZAHARI
HALIM
HALIM
ROZAINY ROZAINY
YEE
YEE
IZANI
IZANI
SAADON SAADON
KHALIL KHALIL
AMER MAHMUD
AMER
WAN AMIN
AMIN
MASRO2
MASRO

LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 2020

 

LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 2020

 

Elemen  Pencapaian Kepatuhan
Jan  Feb   Mac   April   Mei   Jun 

 Jul 

Ogos

Sept

 Okt 

 Nov 

 Dis 

2. Memastikan ketersediaan capaian kepada laman web TUDM sentiasa boleh diakses ditahap 99.98%.

    2.1 Memastikan rangkaian dan sistem aplikasi mencapai tahap ketersediaan capaian tidak kurang 99.98% sepanjang tempoh waktu bekerja dalam operasi normal.
100%        
    2.2 Menyelesaikan 100% insiden keselamatan ICT dalam tempoh 24 jam.
100%      
    2.3 Paparan maklumat yang dipamerkan di dalam portal rasmi TUDM akan disampaikan dengan jelas dan mudah difahami.
100%      
    2.4 Ucapan/Keratan Akhbar/Artikel/Publikasi di portal rasmi TUDM akan dimuat naik dalam masa 1 hari bekerja selepas acara/aktiviti berlaku.
100%      
    2.5 Semua publikasi/arahan/doktrin boleh diakses dan di muat-turun di dalam portal rasmi TUDM.
100%      

3. Menyelesaikan aduan pelanggan dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja.

    3.1 Memperakui penerimaan aduan kepada pengadu dalam tempoh 24 jam selepas penerimaan aduan.
100%      
    3.2 Memberikan maklumbalas tentang status aduan yang diambil tindakan sama ada telah selesai atau memerlukan siasatan lanjut dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh penerimaan aduan.
100%      

Akademi Tentera Udara (ATU)


Logo ATU

Akademi Tentera Udara (ATU)

Institut ini ditubuhkan pada tahun 1979 yang menggantikan Pusat Latihan Rekrut iaitu di TUDM Kuantan, TUDM Kinrara dan tumpangan di PUSASDA. Terletak di atas tanah berkeluasan 150 ekar dan berhampiran dengan Bandaraya Ipoh, pengambilan pertama pada tahun 1980 adalah seramai 1200 orang.

ITU telah dirasmikan pada 23 Jun 1982 oleh DYMM Seri Paduka Baginda Sultan Perak, Al-Marhum Sultan Idris Shah. Sepanjang penubuhan ITU, ITU telah beberapa kali bertukar nama iaitu pada mulanya dikenali sebagai Pusat Latihan Rekrut TUDM (1982-1993), Sekolah Tentera Udara (1993-2004), Institut Latihan Tentera Udara (2004-2017) dan Akademi Tentera Udara (14 April 2017 – sekarang). ATU telah diterajui oleh 17 Komandan sepanjang penubuhan.

 

:: VISI

Menjadi sebuah akademi latihan ketenteraan yang professional dan terunggul dalam ATM.

 

:: MISI

Melatih dan melahirkan pegawai dan askar laskar yang berpengetahuan, berani, bermoral dan memiliki asas dan kepakaran yang professional untuk melaksanakan tugas dalam TUDM melalui latihan yang efisien dan efektif.

Ketua Pegawai Maklumat

TPTU2017

NAMA  : LEFTENAN JENERAL DATO’ SRI ACKBAL BIN HJ ABDUL SAMAD TUDM

EMAIL : ackbal@mod.gov.my

TELEFON  : +603-20714050

FAX : +603-26948135